André Richelieu

André Richelieu

Professeur
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Téléphone : (514) 987-3000 poste 2027
Local : DS-2849
Langues : Français, Anglais, Espagnol, Roumain
Liens d'intérêt
Enseignement

Directions de thèses et mémoires

Mémoires
Rapports de stages
  • Birard, Mathilde Anne. (2017). Le sentiment d'appartenance et la fidelité des fans de sport. (Rapport de stage). Université du Québec à Montréal.

Publications

Articles scientifiques
Chapitres de livre
  • Richelieu, A. (2016). The Changing World of Sports in Québec. Dans D. Taras et C. Waddell (dir.). How Canadians Communicate V Sports (p. 137–156). Edmonton, AB : Athabaska University Press.
  • Pons, F. et Richelieu, A. (2010). Managing Football in Emerging Markets: North America. Dans S. Chadwick et S. Hamil (dir.). Managing football: An international perspective. (p. 357–371). Londres : Elsevier.
  • Manivet, B. et Richelieu, A. (2009). Dangerous Liaisons: How Can Sports Brands Capitalize on the Hip Hop Movement? Dans J. Nauright et S. Pope (dir.). The New Sport Management Reader (p. 187–208). Morgantown, WV : Fitness Information Technology Publishing.
  • Richelieu, A. et Pons, F. (2008). Case 2 – Branding sport teams in a competitive context: A look at team branding strategies in the National Hockey League. Dans S. Chadwick et D. Arthur (dir.). International Cases in the Business of Sport (p. 13–29). Londres : Elsevier Publishers. Récupéré de https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-8543-6.50007-X.
  • Richelieu, A. (2008). Combiner gestion de la marque et relations publiques dans une démarche stratégique : le cas du Rouge et Or de l’Université Laval au Canada. Dans C. Hautbois et M. Desbordes (dir.). Sport et marketing public (p. 237–253). Paris : Economica.
  • Richelieu, A. (2008). Le sport, levier de marque d'une équipe et d'une ville : le cas des Canadiens de Montréal. Dans C. Hautbois et M. Desbordes (dir.). Sport et marketing public (p. 127–141). Paris : Economica.
  • Richelieu, A. et Manivet, B. (2007). Brand equity in a bottle: The secret behind the Montreal Alouettes' success. Dans B.G. Pitts (dir.). Sport Marketing in the New Millennium: Selected Papers from the Third Annual Conference of the Sport Marketing Association (p. 267–290). Morgantown, WV : Fitness Information Technology Publishing.
  • Richelieu, A. (2007). The beginning of a new beginning? How to expand soccer in Canada – A look at the federation and one club. Dans M. Desbordes (dir.). Marketing and Football: An International Perspective (p. 433–464). Londres : Elsevier publishers. Récupéré de https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-8204-6.50021-9.
  • Richelieu, A., Pons, F. et Soderman, S. (2007). The internationalization of a sports team brand: The case of Football Club Barcelona. Dans J. James (dir.). Sport marketing across the spectrum : research from emerging, developing, and established scholars : selected papers of the Fourth Annual Conference of the Sport Marketing Association (p. 181–192). Morgantown, WV : Fitness Information Technology Publishing.
  • Richelieu, A. et Couvelaere, V. (2005). The challenge of building brand equity: A look at cases in North America and Europe. Dans B.G. Pitts (dir.). Where sport marketing theory meets practice: selected papers from the second annual conference of the Sport Marketing Association (p. 207–226). Morgantown, WV : Fitness Information Technology Publishing.
  • Richelieu, A. (2004). Building the brand equity of professional sports teams. Dans B.G. Pitts (dir.). Sharing best practices in sport marketing: the Sport Marketing Association's inaugural book of papers (p. 3–21). Morgantown, WV : Fitness Information Technology Publishing.
Livres
Autres publications