Martyna Kozlowska
Maître de langue
Martyna Kozlowska
Maître de langue
Unité : École de langues
Courriel : kozlowska.martyna@uqam.ca
Téléphone : (514) 987-3000 poste 2640
Local : V-2120
Langues :
Français, Anglais, Polonais
Informations générales
Cheminement académique
Doctorat en linguistique
Université McGill Octobre 2002
Maîtrise en linguistique appliquée
Université de Wroclaw, Pologne Juin 1994
Projets de recherche et/ou de recherche-création en cours
- Culture, langue, identité et communauté - Groupe de recherche sur l'apprentissage de langues secondes (CLIC-GR) Culture, Language, Identity and Community in Second Language Learning
Enseignement
- Beginner's english grammar (h.prog.) (2024)
- Grammar ii (2024, 2021, 2020, 2019, 2018)
- Grammar i (2023, 2020)
- Syntax ii (2023, 2021)
- English for media literacy (2022, 2020)
- Grammar iii (2019)
Communications
- Kozlowska, M. et S. Springer, Language testing for placement and proficiency: Findings from a CEFR mapping study, ACLA-CAAL the Canadian Association of Applied Linguistics Conference, University of British Columbia, Vancouver, BC. (June 2019)
- Bonn, S., Demperio J. et M. Kozlowska. Post-encounter motivation: Investigating Japanese students' sense of L2 Self during study abroad, ACLA-CAAL 2019, the Canadian Association of Applied Linguistics Conference, University of British Columbia, Vancouver, BC, (June 2019)
- Kozlowska, M. Don't ask what research can do for you, ask what you can do for your student. Symposium on Second Language Acquisition in Honor of Lydia White, McGill, Montreal (August 2018)
- Kozlowska, M. Don't ask what research can do for you, ask what you can do for your student. Demperio J. et M. Kozlowska. Learner Investment in a University ESL Classroom. American Association for Applied Linguistics, Chicago, Illinois. (March 2018)
- Bonn, S., J. Demperio et M. Kozlowska. Japanese Student Investment in Study Abroad. The Japan Association for Language Teaching (JALT), Shizuoka. (2018)
- Demperio J. et M. Kozlowska. (2017). Perceptions of Canadian national identity among university students who are immigrants to Quebec or French Quebecers, 33rd Annual Pacific Rim International Conference on Disability and Diversity, Honolulu
Réalisations
- Bonn, S., J. Demperio et M. Kozlowska (2020). Post-encounter motivation during study abroad. in P. Clements, A. Krause, & R. Gentry (Eds.) JALT2019: Teacher Efficacy, Learner Agency. August 2020 ISBN: 978-4-901352-62-8 - JALT2019 Postconference Publication
- Springer, S., Kozlowska, M. Newell, H. et Demperio, J. (Éd.). (2015). Proceedings of the 1st, 2nd and 3rd Annual Meeting on English Language Teaching. Montréal MELT: Université du Québec à Montréal.
- Brannen, K. et Kozlowska, M. (2013). L2 teaching and assessment of university students with disabilities. Dans Tsagari, D. et G. Spanoudis (éd.) Assessing L2 Students with Learning and Other Disabilities. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Press.
- Brannen, K. et Kozlowska, M. (2013). Content Validity in Assessment of Students with Disabilities. Dans Springer, S. Kozlowska, M. et H. Newell (dir.), Actes de congrès, 2e rencontre annuelle sur l'enseignement de la langue anglais (MELT), UQAM.
- Brannen, K., Demperio, J. Kozlowska, M., et Nicholls, J. (2011). Manuel à l'intention des enseignants d'un étudiant avec une déficience visuelle.
- Brannen, K., Kozlowska, M., et Zuercher, B.. (2012). Manuel à l'intention des enseignants d'un étudiant avec une déficience auditive.
- Kozlowska-Macgregor, M. (2005). L2 Acquisition of Aspectual Distinctions in Polish. Dans Kempchinsky, P. and R. Slabakova (éd.) Aspectual Inquiries, (p.345-367). Dordrecht. Kluwer Academic Publishers.